Luptați cu răceala … consumând iaurt?

Un articol publicat de CNN în data de 9 martie 2018

Cine nu a căutat cu disperare un remediu rapid pentru a scăpa de o răceală enervantă, persistentă și uneori debilitantă.

Nu ar fi rău să adăugați iaurtul pe lista de remedii împotriva răcelii.

„Când vine vorba de iaurt în mod special, aș spune că nu există multe cercetări care indică faptul că iaurtul reduce simptomele unei răceli”, a declarat Mickey Rubin, vicepreședinte al comisiei de cercetari nutritionale pentru Consiliul National al Lactatelor al SUA. Acestea fiind spuse, „Există în iaurt câteva elemente care, teoretic, sunt benefice in tratarea răcelii”.

De exemplu, iaurtul este plin de probiotice, ceea ce poate contribui la stimularea sistemului imunitar, potrivit lui Kristi L. King, dietetician inregistrat la Texas Children’s Hospital si purtator de cuvant al Academiei de Nutritie si Dietă.

Studiile privind efectul probioticelor au dezvăluit rezultate promițătoare în ceea ce privește reducerea duratei și incidenței răceliilor.

Efectele de sănătate ale probioticelor: Unde ne aflăm?

„Știm că iaurtul este o alegere nutritivă și că probioticele sunt benefice pentru sănătate, astfel încât să le includem într-un plan general de alimentație sănătoasă are sens, dar recomandarea acestora pentru răceală ar fi prematură”, a spus Rubin.
Iaurtul conține, de asemenea, un alt potențator imunitar: zincul. Cercetările arată că zincul poate reduce durata simptomelor răcelii, dar cantitatea de zinc necesară pentru beneficii trebuie să fie destul de mare.

Este iaurtul sănătos?

Carbohidrații din iaurt oferă energie, pentru a vă ajuta să vă recuperați după o răceală, potrivit lui King. Un studiu recent, finanțat de Consiliul Național al Lactatelor din SUA, a constatat că atunci când femeile consumau iaurt în fiecare zi timp de nouă săptămâni, au redus markerii inflamatorii din sânge – constatări care sugerează un mecanism prin care iaurtul ar putea fi de ajutor în combaterea simptomelor răcelii.

„Răceala obișnuită și simptomele ei sunt un răspuns inflamator al virusului … astfel încât, dacă iaurtul sau alte alimente ar reduce inflamația, ar putea fi teoretic benefică – dar avem nevoie de mai multe cercetări pentru a ști sigur”, a spus Rubin.

Concluzii

Deși capacitatea iaurtului de a lupta împotriva răcelii este, în cel mai bun caz, teoretic, experții spun că există motive întemeiate să alegeți iaurtul atunci când aveți secreții nazale sau dificultăți la înghițire.
„Nu m-aș baza doar pe iaurt pentru a lupta împotriva frigului, dar împreună cu o dietă sănătoasă, iaurtul poate fi benefic”, a spus King.

„Iaurtul este cremos și alunecă ușor la înghițire, deci dacă aveți o durere în gât sau chiar sinuzită, este confortabil ca mâncare”, a adăugat Rubin.

Deci, alegeți iaurtul pentru textura sa calmantă și atributele nutriționale, care includ calciu și vitamina D, alături de posibilii luptători împotriva răcelii ca zincul și probioticele – dar nu neapărat ca terapie primară pentru răceală.

Pentru beneficii maxime, King recomandă să se mănânce iaurt simplu cu alte alimente bogate în antioxidanți, cum ar fi fructe de pădure, care adaugă elemente pentru lupta împotriva răcelii. „Îmbinarea iaurtului cu afine sau căpșuni vă va oferi o doză suplimentară de vitamină C și antioxidanți pentru a lupta împotriva răcelii”, a spus ea.

Sursa: www.cnn.com