Vrei să rămâi subțire?

Vrei să rămâi subțire? Încearcă să consumi în fiecare zi un iaurt cu conținut normal de grăsimi (efectele sunt și mai mari dacă se respectă și o dietă mediteraneană)

  • Studiul a constatat că iaurtul cu conținut scăzut de grăsime poate include zahăr adăugat
  • Femeile care mănâncă o porție de iaurt cu conținut normal de grăsimi pe zi au fost mai puțin probabil să pună pe greutate
  • Cercetătorii susţin că iaurtul natural este cea mai sănătoasă opţiune

Un iaurt pe zi te poate ajuta să rămâi suplu – atâta timp cât este cu grăsimi.

Un studiu pe scară largă a constatat că bărbații și femeile care au mâncat cel puțin o porție de iaurt în fiecare zi au avut mai puține șanse de a se îngrășa decât altele.

Cercetătorul Miguel Martinez-Gonzalez a spus că mâncarea simplă poate fi una dintre cele mai bune opțiuni pentru păstrarea siluetei.

Cu toate acestea, se pare că numai varietatea de grăsimi complete protejează împotriva creșterii în greutate.

Iaurtul cu conținut scăzut de grăsime, în ciuda faptului că este adesea perceput ca fiind mai sănătos, nu ajută la menținerea greutății, s-a precizat la Congresul European pentru Obezitate din Sofia, Bulgaria.

Dr. Martinez-Gonzalez a urmărit greutatea a peste 8500 de bărbați și femei spanioli timp de aproape șapte ani.

Toți subiecții aveau greutate normală la începutul studiului și au completat un chestionar despre viața și dieta lor – inclusiv cât de des au mâncat iaurt.

Până la sfarșitul studiului, mai mult de o cincime au luat în greutate atât de mult încât au fost clasificati ca fiind obezi.

Analiza a arătat că cei care au mâncat cel puțin o porție de iaurt nedegresat pe zi au fost cu 19% mai puțin susceptibili de a se îngrășa decât cei care au mâncat mai puțin de două ori pe săptămână.

O explicație simplă pentru acest lucru este că oamenii care mănâncă în mod regulat iaurt, îl consideră desert și mănâncă mai puțin budinci sau alte dulciuri procesate.

Cea de-a doua posibilitate este ca bacteriile din iaurt să înlocuiască bacteriile din sistemul nostru digestiv, care în mod normal ar produce toxinele care alimentează obezitatea.

Cu toate acestea, numai iaurtul nedegresat face acest lucru, a constatat studiul Universității din Navarra.

Dr. Martinez-Gonzalez a spus că beneficiile iaurtului cu conținut scăzut de grăsime pot fi anulate prin faptul că acesta este mai dulce decât normal.

În orice caz, iaurtul nu conține o cantitate mare de grăsime – și îl consumăm în cantități mici.

Studiul a arătat că beneficiile consumului de iaurt sunt și mai mari atunci când se aplică o dietă mediteraneană.

Dr. Martinez-Gonzalez recomandă în special fructe și spune că este important ca oamenii să nu se abțină să mănânce fructe la desert deoarece au consumat iaurt.

Studiul său nu a făcut diferența între diferitele tipuri de iaurt, altele decât cele nedegresate și cele cu conținut redus de grăsimi.

Sursa: www.dailymail.co.uk